“HELIDE MAAILM SÕNATEATRIS” (Juhendaja Garmen Tabor, MA)
LÜHIÜLEVAADE: ,,Tänapäeval kasutatakse sõna helindus, mille Riina Roose on välja pakkunud. See meeldib mulle väga, sest kõik, mis krõbiseb või koliseb või müriseb või laulab, on heli, ja muusikaline kujundus on ju vaid osa sellest helindusest või helindamisest,, ütleb oma raamatus ,,Viiv,, Eesti üks silmapaistvamaid helindajaid Viive Ernesaks. (2006, lk. 74)
Karl Sakrits annab oma kirjalikus lõputöös põhjaliku ülevaate helinduse loomise võimalustest, heli ja muusika kui mõistete analüüsist ja ülesannetest sõnateatris ning isiklikust kogemusest nii dramatugi, lavastaja kui ka helikujundaja ja heliloojana oma diplomilavastuses ,,Ahhaa, kummitab,,(NUKU, 2016).
Tööle lisab väärtust asjaolu, et antud teemat pole Eestis üleliia palju uuritud. Põnevat ja õpetlikku lugemist jagub nii teatri- kui muusikatudengitele, nimetatud kunstialade praktikutele, teatriuurijatele kui ka laiemale lugejaskonnale.
Karl Sakrits
Lõputöö autor
TÜ Viljandi kultuuriakadeemia
LÄBITUD ÕPPEKAVA: teatrikunst.