“TEADVELOLEKU RAKENDUSVÕIMALUSI TEATRIKUNSTIÕPPES” (Juhendaja Taago Tubin, TÜ VKA näitlejatöö lektor)
LÜHIÜLEVAADE: Helena Kesoneni lõputöö on sündinud autori isiklikust vajadusest meetodi või praktika järele, mis võiks teatrikooliõpingute vaimselt ja füüsiliselt pingelisel ajal toetada. Teadvelolek (ingl. keeles mindfullness) annab võimaluse peatada pidevat alateadvuse voolu ning olla rohkem hetkes, keskenduda paremini ja olla võimeline pühenduma õppetööle ilma hinnanguid andmata.
Stanislavski-uurijatele toetudes annab töö esimene peatükk põneva ülevaate K. S. Stanislavski seostest jooga ja budistlike praktikatega. Teine peatükk pakub mõtteainet teadveloleku kui meetodi kasutusvõimalustest teatrikoolis, kasutades paralleelina Benedetti ja Oida mõtteid lõdvestunud kehast kui esimesest sammust loomingulisuseni. Kolmas peatükk keskendub autori isiklikule analüütilisele ülevaatele õpingutest Viljandi kultuuriakadeemias, otsides seoseid töö teemaga. Neljas peatükk sisaldab akadeemilisi ja esoteerilisi teadvelolekuharjutusi, toimides praktiliselt kasutatava manuaalina loominguliste erialade õppetöös, näiteks muusikas, kujutavas kunstis ja teatrikunstis.
Helena Kesonen
Lõputöö autor
TÜ Viljandi kultuuriakadeemia
LÄBITUD ÕPPEKAVA: teatrikunst.