“TURVALINE RUUM- KELLELE JA MILLEKS?” (Anu Sööt, PhD)
LÜHIÜLEVAADE: Lõputöö “TURVALINE RUUM – KELLELE JA MIKS?” eesmärk oli uurida turvalise ruumi poliitika vajalikkust ning sellega kaasnevaid nähtusi TÜ Viljandi kultuuriakadeemia (TÜ VKA) näitleja ja tantsuõpetaja erialade tudengite ning A Stage Of Emergency rahvusvahelises üliõpilasprogrammis osalenud erinevate koolide üliõpilaste ja õppejõudude seas. Töös antakse ülevaade turvalise ruumi ajaloolisest taustast ja problemaatikast ning pakutakse lisaks alternatiivseid kontseptsioone. Lõputöö empiirilises osas rakendati kvalitatiivset uurimismeetodit viies läbi fookusgrupi intervjuud ning modereeritud vestluse. Kogutud andmeid analüüsiti kvalitatiivse sisuanalüüsi meetodil. Tulemustes domineeris eelkõige turvalisele ruumile oponeeriv seisukoht, kuid leiti ka, et tegu on kasuliku raamistikuga, mille kaudu mõtestada haridusasutustes esinevat vastutust nii tudengi kui õppejõu poolelt. Selgelt joonistus välja asjaolu, et just Eestis õppivad tudengid pole tundnud vajadust säärase nähtusega tegelemiseks.
Võtmesõnad: turvaline ruum, tühistamiskultuur, trauma vallandajad, päästikuhoiatused.
Anumai Raska
Lõputöö autor
TÜ Viljandi kultuuriakadeemia
LÄBITUD ÕPPEKAVA: Teatrikunst
SUMMARY: The aim of the thesis “SAFE SPACE – FOR WHOM AND WHY?” was to investigate the necessity of safe space policy and the phenomena associated with it among students of the performing arts curriculum in the University of Tartu Viljandi Culture Academy (UT VCA) and students and lecturers from various schools participating in the international student program A Stage Of Emergency. The thesis provides an overview of the historical background and problems of safe space and offers alternative concepts. In the empirical part of the thesis, a qualitative research method was applied by conducting focus group interviews and moderated discussion. The collected data was analyzed using qualitative content analysis.The results were dominated by an opposing view to safe space, but it was also found that it is a useful framework for understanding the responsibility that exists in educational institutions from both student and teacher perspectives. It became clear that students studying in Estonia have not felt the need to tackle such a phenomenon.
Keywords: safe space, cancel culture, trauma triggers, trigger warnings.