“Regilaulu maailm kaasaegses akadeemilises heliloomingus: vestlused kolme eesti heliloojaga: loomingulise magistrieksami kirjalik osa” (Juhendaja Žanna Pärtlas, Muusikaosakond)
LÜHIÜLEVAADE: Loomingulise magistrieksami kirjalikus osas jäädvustasin ja analüüsisin regilaulu kasutamist kaasaegses akadeemilises heliloomingus. Toetusin vestlustele kolme akadeemilise heliloojaga ja isiklikule õpikogemusele TÜ VKA/EMTA pärimusmuusika magistri ühisõppekaval heliloomingu suunal 2015-2017. Mind huvitasid küsimused: kuidas kasutada regilaulu individuaalses heliloomingus nii, et säiliks regiviisi sisuline külg ja stiililine omapära; millistest stiilijoontest peab lähtuma regilaulu stiilis uue viisi komponeerimisel; millised omadused ja emotsionaalsed kujundid peavad muusikas olema, et see seostuks kuulaja jaoks regilaulu vaimu ja stiiliga ka siis, kui regiviise ei ole otseselt kasutatud. Teema huvitas mind, sest magistriõpingute kestel ei jõudnud ma praktilise õppetöö kõrval kõikidesse kirjatöös esitatud küsimustesse nii põhjalikult süüvida. Seda eriti esimesel magistriõppe aastal, sest akadeemiline komponeerimine oli minu jaoks uus teema.
Töö viimases peatükis kirjeldasin oma magistrikontserdi Introverted Bird kontseptsiooni ja teoste kompositsioonilist ülesehitust. Lisaks teemat toetavale kirjandusele ja isiklikule kogemusele tuginesin töö esimeses osas peamiselt osaliselt struktureeritud intervjuudele kolme heliloojaga Helena Tulve, Tõnu Kõrvitsa ja Peeter Vähiga.
Sänni Noormets
Lõputöö autor
TÜ Viljandi kultuuriakadeemia
LÄBITUD ÕPPEKAVA: Pärimusmuusika MA (TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia ja Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ühisõppekava)