Katrin Kõrvas

“SILBIPUSLE KASUTAMISE VÕIMALUSED LUGEMISRASKUSEGA ÕPPIJA ARENGUTOETAMISEL” (Juhendajad Maria Jürimäe MSc, Kadi Lukanenoc MSc)

LÜHIÜLEVAADE: Käesoleva magistritöö eesmärgiks oli koostada mänguline õppematerjal, mis toetab
lugemissoravuse arengut erinevas vanuses lugemisraskusega õpilastel ning teada saada
milline on antud materjalide kasutamisel lugemissoravuse muutus ja kuidas muutub laste
huvi lugemistegevuste vastu.
Eesmärgi saavutamiseks viisin läbi tegevusuuringu, mille käigus kasutasin silbipusle
prototüüpi. Prototüübi kasutamisel selgus, milliseid silpe lisada, ning see aitas kaasa
põhimaterjali otstarbekale kasutamisele. Valmis Silbipusle koosneb viiekümnest detailist.
Pidades silmas eelnevaid uuringuid ja teoreetilist tausta toimusid kohandused ka tegevusuuringu vältel, kuna võtsin kasutusele eelneval korral loetud võõra teksti lugemisel tehtud vead. Uuringu käigus osalesid õpilased individuaalsetes tundides, kus
kasutasin ettevalmistatud silbipusle prototüüpi ning täiendasin töölehti. Õppetegevuse
metoodika tugineb NMI kogumikule: „ KUMMI 10. Tavoitteena sujuva lukutaito – Teoriaa
ja harjoituksia“
(Salmi jt, 2013). Uuringu käigus õpilaste arengut jälgides saab öelda, et silbimetoodikat kasutades lugemisraskusega õpilaste toetamisel on lugemissoravuse arengus toimunud olulised muutused. Tuginedes Soome uurijatele võib öelda, et antud metoodika kasutamine on efektiivsem, kui toetamine toimub paralleelselt koolis ja kodus.

Katrin Kõrvas

Lõputöö autor

TÜ Viljandi kultuuriakadeemia

LÄBITUD ÕPPEKAVA: Kunstide ja tehnoloogia õpetaja

ESTER DSpace

SUMMARY: “The Possibilities of Using a Syllable Puzzle for Supporting Learners with Reading Difficulties”

The aim of the Master’s Thesis was to compile a playful study material for the development of reading fluency. The scientific nature and novelty of the solution, and the use of modern technological possibilities were important to achieve the aim. As a result of the action research, an educational game consisting of fifty details, a Syllable Puzzle and a collection of worksheets were completed. The study revealed that using the syllabic method and the syllable puzzle, the reading fluency of all four students in the sample improved and the number of errors in reading an unknown text decreased. The students´ interest in reading activites increased, but it did not happen immediately after the first lessons, but after the students had repeatedly experienced success. It can be concluded, that systematic practising in the zone of proximal development proovides good results. The learner understands, that consistent work also brings progress in an area that is difficult.