Grete Küppar

“ÕPPEVIDEOD EESTI RAHVUSLIKEST KUDUMISVÕTETEST” (Juhendaja Anu Pink)

LÜHIÜLEVAADE: Magistritöö peamiseks eesmärgiks oli luua Eesti etnograafilisi kudumisvõtteid tutvustavad õppevideod. Töö teema kujunes välja probleemist, et käsitööaines jääb vajaka digitaalsetest õppematerjalidest ning kvaliteetseid kudumisteemalisi õppevideosid pole veel loodud.

Töö teoreetiline osa annab ülevaate digitaalsetest õppevahenditest ja selle korraldusest Eesti haridussüsteemis. Lisaks on välja toodud rahvakunsti käsitlemine põhikooli riikliku õppekava järgi ja antud ülevaade Eestis olemasolevatest kudumisteemat käsitlevatest õppevideotest.

Magistritöö praktilises osas on loodud metoodika, mille alusel viidi läbi mitmeid koduseid katsetusi, et selgitada välja parim võimalik video visuaal, näiteks katsetati erinevaid vardaid ja materjale. Töö käigus valmis mitmeid eri variante õppevideotest: otse heliga, pealeloetud heliga, taustamuusikaga ja subtiitritega. Õppevideod filmiti Saara Kirjastuse stuudios ning need tehti kolmest etnograafilisest kudumi kaunistusvõttest: keerukord, keeratud vits ja augurida.

Koostatud õppevideosid analüüsisid kolm eksperti, kellest kaks on käsitööõpetajad ning üks videoekspert. Ekspertidelt saadud tagasiside analüüsi tulemusena parendati ja täiustati õppevideosid.

Õppevideod on üks osa Saara Kirjastuses ilmuvast uuenenud kudumisõpikust.

Grete Küppar

Lõputöö autor

TÜ Viljandi kultuuriakadeemia

LÄBITUD ÕPPEKAVA: Kunstide ja tehnoloogia õpetaja

ESTER DSpace

SUMMARY: “Educational Videos about Estonian National Knitting Techniques” The aim of this research paper is to produce educational videos about three Estonian ethnographic objects used in the decoration of knitwear. The instructional videos are designed to be used as supporting material in the second and third grade handicraft lessons. In the early stages of the research it became clear that physical craft examples were needed as supplements to digital teaching materials. Professionals were used during the research phase to review the instructional videos and assess their efficacy. According to the experts, the study materials were deemed suitable for second and third grade learning level but the materials need to be further developed. As a result the instructional videos were corrected.