“KOLME SOLFEDŽOTUNNI ETTEVALMISTAMINE JA LÄBIVIIMINE VILJANDI MUUSIKAKOOLI KOLMANDA KLASSI ÕPILASTELE”. (Themuri Sulamanidze, MA; Kristi Oolo, BA)
LÜHIÜLEVAADE: Käesolev loov-praktiline lõputöö keskendub viienda astme septakordi ehk V7 õpetamisele Viljandi Muusikakooli kolmanda klassi õpilastele.
Kokku anti kolm 40-minutilist veebitundi kolmandale klassile, kus õpetati uut teemat – V7 ehk viienda astme septakordi, selle ära tundmist ja lahendamist nii duur- kui ka mollkolmkõlasse.
Töö kirjalikus osas anti ülevaade muusika kasulikkusest, muusikaõpingutest Viljandi Muusikakoolis, distantsõppe eripärasustest ja solfedžotunni ettevalmistamise protsessist.
Lõputöö eesmärgiks oli muusikakooli õpilastele anda võimalikult efektiivsed ja produktiivsed solfedžotunnid veebikeskkonnas, mis inspireeriksid ja motiveeriksid neid ka edaspidi aktiivselt solfedžotundides kaasa töötama.
Laura Schwede
Lõputöö autor
TÜ Viljandi kultuuriakadeemia
LÄBITUD ÕPPEKAVA: Koolimuusika BA
SUMMARY: “Preparation and conduct of three solfeggio lessons for third grade students at the Viljandi Music School”
The aim of the written part of the creative-practical thesis was to describe the preparation and conduct of three online solfege lessons for third grade students at the Viljandi Music School. The goal was to teach the students the dominant seventh chord (V7) and how to recognize and solve it into both minor and major triads. All of the three lessons were held on Zoom over a two-week period on the 28th of April 2021 at 14:50, on the 30th of April 2021 at 16:35 and on the 5th of May 2021 at 14:50. The lessons were recorded as video files and uploaded to YouTube.