Ketrin Kastehein

KOGUKONNAPRAKTIKA AINEKAVA TALLINNA TÕNISMÄE RIIGIGÜMNAASIUMILE” (Külli Salumäe)

LÜHIÜLEVAADE: 21. sajandil on muutunud elukestev õppimine kiirete tehnoloogiliste ja majanduslike muutuste tõttu aina olulisemaks. Formaalse, mitteformaalse ja informaalse õppimise käsitlemine vastanduvatena ei ole kooskõlas õppimise tervikliku olemusega. Sestap käsitleb lõputöö õppimist loetletud õppimise vormide tervikuna. Õppimise eest vastutab õppija, kuid nii õpikeskkond kui õppimise toetaja peaksid soodustama õppija aktiivset osalemist õppeprotsessis. Kooli, pere ja kogukonna koostöö tulemusel on õppimise mõju õpilasele suurem – õppija mõistab ühiskonna toimimise protsesse seeläbi paremini. Erinevate poolte koostöö aitab kaasa õpilase mitmekülgsele arengule. Käesoleva loov-praktilise lõputöö eesmärgiks on õppimise terviklikkust toetava kogukonnapraktika ainekava loomine Tallinna Tõnismäe Riigigümnaasiumile. Lõputöö tulemusena valmis kogukonnapraktika kursuse ainekava, mille eesmärgiks on saada kogemus huvipakkuvas valdkonnas, et kasvatada valmidust kodanikualgatuseks ja ettevõtlikkuseks ning kujuneda hoolivaks inimeseks kaaslaste ja ümbritseva keskkonna suhtes. Kursusel seab õppija nii isikliku arenguga seotud kui ka kogukonda panustamisega seotud eesmärke ning reflekteerib oma kogemust praktikapäevikus. Ainekava leiab rakendust 2023/2024 õppeaasta sügisel, kui Tõnismäe riigigümnaasiumis alustab õppetööd Tõnismäe Riigigümnaasiumi esimene lend.

Ketrin Kastehein

Lõputöö autor

TÜ Viljandi kultuuriakadeemia

LÄBITUD ÕPPEKAVA: Kogukonnaharidus ja huvitegevus

ESTER Dspace

SUMMARY: Lifelong learning has become increasingly important in the 21st century due to fast technological and economic developments. Approaching formal, non-formal and informal learning as discrete categories is not in compliance with comprehensive learning. Therefore, the thesis addresses learning as a whole, including all three previously mentioned categories. The student is responsible for their learning, however, the environment and the leader of the learning must encourage active participation in the learning process. Cooperation between schools, families and the community has a greater impact on the student – the learner understands more about the processes of the society’s functions. Collaboration between different parties contributes to various developments for students. The purpose of the thesis is to create a syllabus about the community service programme for Tallinn’s Tõnismäe Upper Secondary State School which supports learning as a whole. The outcome of the thesis is a community service programme syllabus which objective of learning is to gain experience in the field of interest in order to develop willingness for citizens initiative and entrepreneurship; furthermore, to form into a caring person towards peers and the surrounding environment. During the course, the learner sets goals related to both personal development and contribution to the community, meanwhile reflecting them in a practice diary. The syllabus will be implemented in the fall of the 2023/2024 academic year, when the first students of Tallinn’s Tõnismäe State Upper Secondary School will begin their studies.