“PRAKTILINE VÄÄRTUSKASVATUSE TÖÖRAAMAT KLASSIJUHATAJALE” (Agda Grahv)
LÜHIÜLEVAADE: Minu loov-praktilise lõputöö eesmärgiks oli koostada iseloomukasvatusele tuginev praktiline väärtuskasvatuse tööraamat, et tõsta klassijuhatajate teadlikkust enda kui väärtuskasvataja rollist ning suunata neid analüüsima enda rolli selles. Inspiratsiooni selleks sain oma seminaritöö (Poopuu, 2023) raames, mille käigus selgus, et väärtuskasvatuse teemalisi materjale klassijuhatajatöö toetamiseks on vähe. Sellest tulenevalt on minu töö puhul tegemist arendusuurimusega, mille käigus lõin metoodilise vahendi ehk tööraamatu, milles tuginen Marvin W. Berkowitzi käsitlusele iseloomukasvatusest. Tööraamat koosneb tema käsitluse järgi seitsmest peatükist ning need omakorda kolmest leheküljest – teoreetiline ülevaade, praktiline ülesanne ning eneseanalüüs. Tööraamatu testimisse kaasasin viiest klassijuhatajast koosneva ekspertgrupi, kellega viisin tagasiside saamiseks peale testperioodi läbi ekspertintervjuud. Saadud andmete põhjal tegin tööraamatusse mõned muudatused. Valminud tööraamatu lõplik versioon on esitatud eraldi failina koos lõputööga.
Grete Poopuu
Lõputöö autor
TÜ Viljandi kultuuriakadeemia
LÄBITUD ÕPPEKAVA: kogukonnaharidus ja huvitegevus
SUMMARY: The aim of this creative-practical final thesis was to create a practical value education workbook based on character education to increase class teachers’ awareness of themselves as character educators and to direct them to analyze their role in it. Inspiration for this was found from writing my seminary paper (Poopuu, 2023) during which I found that supportive value education materials for class teachers are very few. According to that, my thesis is a design research within which I created a methodical material – a workbook, which is based on Marvin W. Berkowitz’s approach on character education. Based on his approach, the workbook consists of seven chapters which divide into three pages – theoretical overview, practical assignment and self-analysis. Into the testing of my workbook I involved an expert group of five class teachers, with whom I held expert interviews in order to gather feedback. Based on the data gathered I made some changes in the workbook. The final version of my workbook is added as a separate file along with my paper.